Difference between revisions of "1570 Elektronik II"
From Teknologisk videncenter
(Oprettet af autobot) |
m (Protected "1570 Elektronik II": Beskyttes, således elever ikke kan ændre fag [edit=sysop:move=sysop] [cascading]) |
||
| (One intermediate revision by the same user not shown) | |||
| Line 1: | Line 1: | ||
| − | {{Infobox | + | {{Infobox fag |
| fagnr = 1570 | | fagnr = 1570 | ||
| fagnavn = Elektronik II | | fagnavn = Elektronik II | ||
| Line 16: | Line 16: | ||
| målpind11 = Eleven kender problemstillingerne omkring EMC (Electric Magnetic Compatibility) og kan udføre arbejdet på teleteknisk udstyr under hensyntagen til korrekt EMC-håndtering. | | målpind11 = Eleven kender problemstillingerne omkring EMC (Electric Magnetic Compatibility) og kan udføre arbejdet på teleteknisk udstyr under hensyntagen til korrekt EMC-håndtering. | ||
| målpind12 = Eleven kender problemstillingerne omkring ESD (Electrostatic Static Dischange) og og kan udføre arbejdet på teleteknisk udstyr under hensyntagen til korrekt ESD-håndtering. | | målpind12 = Eleven kender problemstillingerne omkring ESD (Electrostatic Static Dischange) og og kan udføre arbejdet på teleteknisk udstyr under hensyntagen til korrekt ESD-håndtering. | ||
| − | | | + | | tilknyttetV7 = [[TelesystemteknikerV7|Telesystemtekniker]] |
| + | | tilknyttetV8 = [[TelesystemteknikerV8|Telesystemtekniker]] | ||
}} | }} | ||
{{Infobox specialeV7 | {{Infobox specialeV7 | ||
| Line 23: | Line 24: | ||
| fagtype = [[Bundet V7|Bundet ]] | | fagtype = [[Bundet V7|Bundet ]] | ||
| niveau = [[Rutineret V7|Rutineret ]] | | niveau = [[Rutineret V7|Rutineret ]] | ||
| + | | karakter1 = -, 7-trinsskala, Standpunktskarakter. | ||
| + | }} | ||
| + | {{Infobox specialeV8 | ||
| + | | speciale = Telesystemtekniker | ||
| + | | fagkat = [[Område-/specialefag V8|Område-/specialefag ]] | ||
| + | | fagtype = [[Bundet V8|Bundet ]] | ||
| + | | niveau = [[Rutineret V8|Rutineret ]] | ||
| karakter1 = -, 7-trinsskala, Standpunktskarakter. | | karakter1 = -, 7-trinsskala, Standpunktskarakter. | ||
}} | }} | ||
Latest revision as of 14:35, 4 October 2010
1570 Elektronik II
| Fagnummer: | 1570 | |||
| Fagnavn: | Elektronik II | |||
| Varighed: | 2,0 uger uge(r) | |||
| Lokal Udd. plan: | Lokal uddannelsesplan | |||
| Materialer: | Kursus indhold | |||
| Gældende: | 01-07-2008 og fremefter | |||
| Ordning: | Version 7 og Version 8-2010 | |||
| Version 7: | Telesystemtekniker | |||
| Version 8: | Telesystemtekniker | |||
Målpinde
| 1: | Eleven kan efter gældende regler og på en håndværksmæssig korrekt måde udføre installation, opsætning og sammenkobling af aktuelle teleprodukter. | ||||||||||||||||||||||||||
| 2: | Eleven kan i en dialog med kunden fremkomme med løsningsmodeller for udførelse af en komplet installation af aktuelle teleprodukter, som både tilfredsstiller kundens ønsker, giver en optimal udnyttelse af teleprodukterne og er i overensstemmelse med gældende regler. | ||||||||||||||||||||||||||
| 3: | Eleven kan i forbindelse med installationsarbejde foretage fejlfinding og fejlretning på installationen. | ||||||||||||||||||||||||||
| 4: | Eleven kan redegøre for, og anvende måletekniske begreber som anvendes inden for det teletekniske område. | ||||||||||||||||||||||||||
| 5: | Eleven kan til kontrol, fejlsøgning og fejlretning på typiske teletekniske produkter, apparater og kabelnet udvælge og anvende relevante instrumenter og målemetoder i forhold til en given opgave. | ||||||||||||||||||||||||||
| 6: | Eleven har et overordnet kendskab til HF-grundbegreber, LCkredse, afstemte forstærkere, HF-oscillatorer, blandere, antenner og antennekabler. | ||||||||||||||||||||||||||
| 7: | Eleven har på blokniveau kendskab til HF-teknikkens anvendelse i forbindelse med TV-modtagelse og distribution af signaler. | ||||||||||||||||||||||||||
| 8: | Eleven har viden om korrekt håndtering af HF-stik og -kabler, og kan anvende denne viden i forbindelse med installationsarbejde. | ||||||||||||||||||||||||||
| 9: | Eleven har et grundlæggende kendskab til, og kan på principniveau beskrive analoge billedformaters opbygning. | ||||||||||||||||||||||||||
| 10: | Eleven har et grundlæggende kendskab til digitale billedformaters opbygning, herunder om videokomprimering som f.eks. MPEG2. | ||||||||||||||||||||||||||
| 11: | Eleven kender problemstillingerne omkring EMC (Electric Magnetic Compatibility) og kan udføre arbejdet på teleteknisk udstyr under hensyntagen til korrekt EMC-håndtering. | ||||||||||||||||||||||||||
| 12: | Eleven kender problemstillingerne omkring ESD (Electrostatic Static Dischange) og og kan udføre arbejdet på teleteknisk udstyr under hensyntagen til korrekt ESD-håndtering. | ||||||||||||||||||||||||||
Telesystemtekniker Version 7
| Fagkategori: | Område-/specialefag | |||||||
| Fagtype: | Bundet | |||||||
| Niveau: | Rutineret | |||||||
| Bedømmelse: | -, 7-trinsskala, Standpunktskarakter. | |||||||
Telesystemtekniker Version 8
| Fagkategori: | Område-/specialefag | |||||||
| Fagtype: | Bundet | |||||||
| Niveau: | Rutineret | |||||||
| Bedømmelse: | -, 7-trinsskala, Standpunktskarakter. | |||||||