Difference between revisions of "FreePBX/Udvidede faciliteter"
m (→Trunks)  | 
				m (→Konfiguration af Call-flows)  | 
				||
| Line 14: | Line 14: | ||
|-  | |-  | ||
|  | |  | ||
| − | [[Image:Asterisk IVR.png|600px|left|thumb|Eksempel på Call-flow]]  | + | |[[Image:Asterisk IVR.png]]  | 
| + | |-  | ||
| + | |600px|left|thumb|Eksempel på Call-flow]]  | ||
|-  | |-  | ||
|}  | |}  | ||
| + | |||
==System Recordings==  | ==System Recordings==  | ||
System Recordings er typisk indtalte talebeskeder som for eksempel '''"Velkommen til Mercantec"''' eller '''"Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline'''"  | System Recordings er typisk indtalte talebeskeder som for eksempel '''"Velkommen til Mercantec"''' eller '''"Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline'''"  | ||
Revision as of 06:52, 17 November 2011
System Recordings
System Recordings er typisk indtalte talebeskeder som for eksempel "Velkommen til Mercantec" eller "Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline"
- Sådan foretages System Recordings
 
Announcement
En announcement er en talebesked der afspilles i telefonen. Talebeskeden der skal afspilles optages først med System Recordings.
- Se eksempel på oprettelse af Announcement
 
IVR
Interactive Voice Response er en digital receptionist. For eksempel "Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline" hvorefter IVR'en vil viderestille opkaldet alt efter brugerens indtastning. Menubeskeden der skal afspilles optages først med System Recordings.
- Se eksempel på oprettelse af IVR
 
Queues
I Queues eller køer kan man sætte opkald i kø indtil personalet er ledig til at tage opkaldet. I en Typisk kø får man periodisk at vide hvilket nummer i køen man er og der afspilles afstressende musak.
- Se eksempel på oprettelse af Queue
 
Incoming Routes
Indgående opkald gennem trunks skal stilles videre til næste punt i kald-flowet.
- Se eksempe på oprettelse af Incoming Route
 
Trunks
Trunks er ind og ud gående opkald til FreePBX
- Se eksempel på oprettelse af IAX2 trunk melleme hold-2 og hold-3
 
Time Gropus/Conditions
Time Conditions er viderestilling baseret på dato og tidspunkt. For eksempel "De har ringet udenfor normal ådningstid..."
- Se eksempel på oprettelse af Time Condition
 
